جمعه 7ام اردیبهشت 1403

انفجار در کنگره حزب کمونیست جمهوری دونتسک

در پی وقوع انفجار در مکان برگزاری کنگره حزب کمونیست در پایتخت جمهوری خلق خودخوانده دونتسک، چهار نفر از جمله یکی از کاندیداهای پست ریاست جمهوری زخمی شدند. – به گزارش سایت قطره و به نقل ازایکنا” به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ یک منبع از حزب کمونیست اعلام کرد که در لحظه وقوع […]

414 Views


در پی وقوع انفجار در مکان برگزاری کنگره حزب کمونیست در پایتخت جمهوری خلق خودخوانده دونتسک، چهار نفر از جمله یکی از کاندیداهای پست ریاست جمهوری زخمی شدند.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازایکنا” به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ یک منبع از حزب کمونیست اعلام کرد که در لحظه وقوع انفجار حدود 50 نفر در ساختمان حضور داشتند.

بوریس لیتفینوف، رییس این حزب نیز در این باره گفت: احتمال می رود بمبی که این کنگره را مورد هدف قرار داد یا بمب ساعتی بوده یا از راه دور منفجر شده است.

از سوی دیگر، یک منبع در حکومت محلی با اشاره به این که مقامات امنیتی احتمال می دهند این انفجار کار نیروهای ویژه اکراین بوده، افزود که این بمب از قبل و شاید شب قبل از برگزاری کنگره در ساختمان کار گذاشته شده است.

ایگور حکیم زیانوف، کاندیدای ریاست جمهوری آسیب دیده است که در سال 2014 میلادی وزیر دفاع بود و بعد از ترور الکساندر زاخارنچکو، رییس جمهور سابق در نتیجه انفجاریک بمب در قهوه خانه در اواخر ماه گذشته، از او خواسته شد که در انتخابات ریاست جمهوری که در روز 11 نوامبر(20 آبان) برگزار خواهد شد، شرکت کند.

این در حالی است که نهم شهریورماه سال جاری الکساندر زاخارچنکو، رهبر جمهوری خودخوانده خلق دونتسک بر اثر وقوع انفجار در شهر دونتسک اوکراین به قتل رسید.

تیر ماه سال 96، سران جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین با اعلام اتحاد همراه چند منطقه پیرامونی، تشکیل کشور خودخوانده ای به نام مالوراسیا را اعلام کرده بودند.

جمهوری خلق دونتسک یک جمهوری خودخوانده در مرز اکراین و روسیه است، و پشتیبانی نظامی و انسانی از آن توسط روسیه انجام می گیرد و اکراین آن را گروهی تروریستی می شناسد.

کلید واژه ها: جمهوری – دونتسک – انفجار – ریاست جمهوری – انتخابات ریاست جمهوری – کنگره – کاندیدای ریاست جمهوری – برگزار – اوکراین – رییس جمهور سابق – ساختمان – سال 2014 میلادی – روسیه – رییس جمهور – از راه دور – وزیر دفاع – انتخابات – ترور – پایتخت – سال 2014 – اتحاد – منطقه – حکومت – نظامی – همراه – گزارش – رهبر – لحظه – خانه – قهوه

لینک منبع

قالب وردپرس