یکشنبه 1ام مهر 1403

امکان استفاده استارت‌آپ‌ها از فرصت نمایشگاه‌های تخصصی

عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018 نمایشگاه‌های تخصصی را فرصت خوبی برای استارت‌آپ‌ها به منظور گسترش روابط خود دانست و گفت: فعالان این اکوسیستم می‌توانند از بستری که چنین رویدادهایی در اختیار آنها قرار می‌دهد برای آشنایی با افراد تاثیرگذار و ایجاد زمینه برای مذاکره با آنها استفاده کنند. به گزارش پایگاه خبری […]

549 Views



عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018 نمایشگاه‌های تخصصی را فرصت خوبی برای استارت‌آپ‌ها به منظور گسترش روابط خود دانست و گفت: فعالان این اکوسیستم می‌توانند از بستری که چنین رویدادهایی در اختیار آنها قرار می‌دهد برای آشنایی با افراد تاثیرگذار و ایجاد زمینه برای مذاکره با آنها استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، میثم زرگرپور مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سیناتک در گفت‌وگو با فابانیوز افزود: شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار این حوزه در شرایط معمول فرصت کمی دارند و ملاقات با آنها برای فعالان استارت‌آپی ساده نیست اما زمان بازدید این افراد از نمایشگاه‌ها، فرصت خوبی است که در دیدارهای هر چند کوتاه، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری یک جلسه‌ در روزهای پس از رویداد انجام شود.  

 

وی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها همچنین می‌توانند از فرصت نمایشگاه‌های تخصصی برای گفت‌وگو با مشتریان احتمالی بهره ‌بگیرند و ضمن معرفی محصول یا راه‌حل خود به آنها، از نیازها و خواسته‌‌های کاربران احتمالی آگاه شوند.

 

عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018 بیان کرد: چنین رویدادهایی فرصت خوبی را نیز در اختیار فعالان این اکوسیستم قرار می‌دهد که به تعامل با رقیبان خود بپردازند و از نوآوری‌های آنها مطلع شوند.

 

زرگرپور شرط نخست بهر‌گیری هر چه بیشتر استارت‌‌آپ‌ها از حضور در نمایشگاه‌های تخصصی را هدف‌گذاری دقیق دانست و افزود: فعالان اکوسیستم استارت‌آپی باید با برنامه‌ریزی در اینگونه رویدادها حاضر شوند. لازم است که آنها قبل از آغاز نمایشگاه بدانند با کدامیک از شخصیت‌های مهم این حوزه، اعم از صاحبان کسب و کار و مدیران مرتبط می‌توانند در بازه زمانی رویداد ملاقات کنند.

 

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه سیناتک بیان کرد: آشنایی بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها با آداب گفت‌وگو، اخلاق برقراری ارتباط و چگونگی شبکه‌سازی نیز می‌تواند دست‌آوردهای آنها را از نمایشگاه‌های تخصصی افزایش دهد.

 

به گفته وی، آنها باید بدانند چگونه می‌توانند با مقامات تصمیم‌گیر، مسئولان اجرایی مرتبط، مدیران کسب و کارهای بزرگ و مشتریان، تعامل کنند.

 

عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018 افزود: شاید در چنین رویدادهایی فرصت کافی برای جذب سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد اما استارت‌آپ‌ها باید قادر باشند در دیدارها و گفت‌وگوهای کوتاه با سرمایه‌گذاران، اثر ذهنی خوبی روی آنها بگذارند و پس از نمایشگاه مذاکرات را با آنها ادامه دهند.

 

زرگرپور گفت: در صورتی که برگزارکنندگان نمایشگاه‌های تخصصی به دنبال کمک به استارت‌آپ‌ها هستند، لازم است که با دعوت از شخصیت‌ها و مقامات تاثیرگذار و تصمیم‌گیر، شرایطی را برای دیدار گروهی از فعالان یک حوزه با آنها فراهم کنند. به این ترتیب فعالان استارت‌آپی می‌توانند نیازها و دغدغه‌های خود را با آنها در میان بگذارند.

 

منبع: فابانیوز

لینک منبع

قالب وردپرس