شنبه 31ام شهریور 1403

الزام بانک های خوزستان به سرمایه گذاری در کارون

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی ظهر امروز شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خوزستان گفت: این جلسه به منظور وحدت رویه و استفاده بهینه از منابع خدادادی که این استان دارد، برگزار شده است. وی افزود: بحث اعطای تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، تولیدی، مرغداری و باغداری یکی از موضوعات اساسی این جلسه بود […]

148 Views



به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی ظهر امروز شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خوزستان گفت: این جلسه به منظور وحدت رویه و استفاده بهینه از منابع خدادادی که این استان دارد، برگزار شده است.

وی افزود: بحث اعطای تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، تولیدی، مرغداری و باغداری یکی از موضوعات اساسی این جلسه بود که در این راستا تصمیمات خوبی گرفته شد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین اعطای تسهیلات به بخش شیلات به ویژه به پرورش میگو در شهرستان‌های یکی دیگر از موضوعات مهمی است که در جلسه امروز مطرح شده و تصمیم گرفته شده که بانک‌ها را ملزم کردیم که سرمایه گذاری را در راستای بهبود این بخش‌ها و جذب سرمایه گذار اقدام کنند.

فتوحی نیز از الزام بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری خبر داد و افزود: رودخانه کارون که از وسط شهر اهواز عبور می‌کند یکی از مناظر زیبا و دیدنی شهر است به همین دلیل بانک‌های استان را ملزم کردیم که هر کدام یک سرمایه گذاری در رودخانه کارون داشته باشند تا علاوه بر جذب سرمایه گذار و همچنین گردشگر به این رودخانه، بتوانیم بر زیبایی‌های آن بیفزاییم.

وی همچنین گفت: در خصوص صنایع پتروشیمی و صنایع زنجیره پایین دستی آن نیز به بانک‌ها اعلام شده در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند تا منابع استان به هدر نرود و در بحث‌های اشتغال، تولید ثروت و هم چنین با تولیدات داخلی به خودکفایی رسیده و از وارداتی نداشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در خصوص شهرک‌های صنعتی و کشاورزی نیز اگر بشود با منابعی آنها را راه اندازی و احیا کرد با بانک‌ها صحبت شده و مصوب شده که یک بازید و بررسی از این شهرک‌های نیمه راکد یا راکد کنند تا تسهیلاتی نیز به آنها ارائه شود.

لینک منبع

قالب وردپرس