به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، سید جواد سلیمانی گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری چهار اولویت اصلی شامل افزایش تولید، توسعه سبد محصولات، ارتقای کیفی و مدیریت هزینهها را در دستور کار خود قرار داده که با اجرای این چهار برنامه، بهرهوری و سودآوری این گروه افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به تلاشهای چندماه اخیر برای خروج سایپا از بحران، ادامه داد: در چندماه گذشته، اقداماتی از قبیل افزایش میانگین تولید محصولات، رشد عرضه خودرو به بازار، پاسخگویی به تعهدات برجای مانده از گذشته، تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، مدیریت اعتراضات مشتریان و بسیاری اقدامات دیگر برای خروج سایپا از وضعیت بحرانی سال گذشته به اجرا درآمده و موفقیتآمیز بوده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: علیرغم افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی، تلاش کردیم تولید محصولات مذکور را ادامه دهیم تا پاسخگوی نیاز بازار باشیم.
سلیمانی با اشاره به اجرای پروژه بومیسازی قطعات خودرو، افزود: ابتدای این هفته، گروه خودروسازی سایپا توانست برای طراحی و ساخت ۳۲ قطعه پیشرفته، قراردادهایی به ارزش بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با شرکتهای داخلی منعقد کند که زمینه رشد ارزش افزوده و کاهش هزینه تمامشده تولید را فراهم خواهد کرد.
وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات سال گذشته صنعت خودرو ادامه داد: تحریمهای بینالمللی، خروج شرکای خارجی گروه سایپا از کشور نظیر رنو و برلیانس، کاهش شدید تیراژ تولید محصولات، افزایش بیسابقه هزینههای تولید و دشواری تأمین مواد اولیه مورد نیاز، از جمله مهمترین مشکلات سال ۹۷ بوده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه رونق تولید در سایپا در سال جاری گفت: قصد داریم با برنامهریزیهای صورتگرفته و بهرهگیری از توان و ظرفیت داخلی، علاوه بر افزایش تیراژ تولید محصولات فعلی، پروژههای مختلف توسعه محصولات جدید را نیز به سرانجام رسانده و تولید آنها را با تکیه بر امکانات خود آغاز کنیم.