جمعه 7ام اردیبهشت 1403

استیضاح وزیر علوم بر اساس مباحث علمی باشد نه نگاه سیاسی

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: استیضاح وزیر علوم حتما باید بر اساس مباحث علمی و فنی باشد نه نگاه سیاسی یا جناحی زیرا این نگاه باعث آسیب بیشتر به کشور می شود. – بهروز بنیادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در ارزیابی خود از طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات […]

451 Views


نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: استیضاح وزیر علوم حتما باید بر اساس مباحث علمی و فنی باشد نه نگاه سیاسی یا جناحی زیرا این نگاه باعث آسیب بیشتر به کشور می شود.

– بهروز بنیادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در ارزیابی خود از طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مشکلات پیش روی منصور غلامی در این وزارتخانه اظهار داشت: رسیدگی به امور وزارتخانه ای همچون علوم و در کنار آن دانشگاه ها کار کلان و سنگینی است.

وی به مشکلات باقی مانده از ادوار گذشته اشاره کرد و افزود: وزیر علوم تلاش بسیاری برای رفع این مشکلات انجام داد و با آرامش در حال طی کردن مسیر و رسیدن به نقطه مطلوب است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در دوره های گذشته در دانشگاه ها با چند موضوع مواجه بودیم، توضیح داد: یکی از این موارد دانشجویان ستاره دار بود که می توان گفت در حال حاضر تقریبا ما دانشجوی ستاره دار نداریم.

بنیادی به دستگیری برخی دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: برای این افراد احکامی صادر شد که با درایت و پیگیری وزیر علوم بخشی از این مشکلات حل شد و بخش دیگر در حال پیگیری است.

در حال حاضر دانشگاه ها از آرامش نسبی برخوردار هستند.

وی همچنین گفت: در بحث بورسیه ها که در دولت دهم اتفاق افتاد، دکتر غلامی مستحکم در برابر این مساله مقامت کرده و شایستگی های علمی را مدنظر قرار داد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس یکی از جالش های پیش رو در وزارت علوم را موضوع موسسات غیرانتفاعی دانست و گفت: در حال حاضر یکی از نکاتی که وزیر علوم بر روی آن دست گذاشته، بحث آمایش کلی دانشگاه ها اعم از دانشگاه دولتی، موسسات غیر انتفاعی و واحدهای پیام نور و سرو سامان دادن به آنها است که رسیدگی به این موارد زمان بر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که اقدامات در حال انجام وزیر علوم موافقین و مخالفینی دارد که ممکن است این افراد گله مندی هایی داشته باشند، افزود: امیدوارم که استیضاح وزیر علوم حتما بر اساس مباحث علمی و فنی باشد نه نگاه سیاسی یا جناحی زیرا این نگاه باعث آسیب بیشتر به کشور می شود.

بنیادی تاکید کرد: قطعا نمایندگان مجلس در این زمینه مجرب هستند و امیدوارم محورهای استیضاح به گونه ای باشد که نهایت آن گره گشایی از مشکلات کشور و وزارت علوم را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این باید به امور نظارتی نمایندگان نیز احترام گذاشت، تاکید کرد: امیدوارم این استیضاح مانع حرکت اصولی و ریشه ای اقدامات دکتر غلامی نشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، طرح استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیش از 80 امضای نمایندگان تقدیم هیات رییسه مجلس شد.

کلید واژه ها: وزیر علوم – استیضاح وزیر علوم – استیضاح – علوم – وزیر – دانشگاه – مشکلات – سیاسی – وزارت – مجلس – وزارت علوم – دانشجویان ستاره دار – دانشجویان – دانشجوی ستاره دار – علمی – مجلس شورای اسلامی – کاشمر – کمیسیون بهداشت – نمایندگان مجلس – کشور – مردم – ستاره – آرامش – غیرانتفاعی – ایرنا – دولت – دکتر – پیام نور – دولت دهم – خبرنگار

لینک منبع

قالب وردپرس