در نشست وبیناری معاون فناوری اطلاعات بانک ملی با مدیران ارشد این بانک و شرکت های تابعه، پیادهسازی تحول دیجیتال، استفاده از ابزارهای نوین، تجهیز شعب هوشمند، توسعه پایانههای پرداخت، راهاندازی دیجیتال بانک ملی ایران و توسعه فعالیتها در بستر نئوبانک از جمله مهمترین سیاستهای این بانک در سال جاری عنوان شد.
از ورود به پردازش ابری تا افزایش یک میلیون پوز و درگاه پرداخت
مدیران ارشد بانک ملی برنامه های امسال سداد را تشریح کردند؛ کد خبر: ۲۹۰۷۲۱ در نشست وبیناری معاون فناوری اطلاعات بانک ملی با مدیران ارشد این بانک و شرکت های تابعه، پیادهسازی تحول دیجیتال، استفاده از ابزارهای نوین، تجهیز شعب هوشمند، توسعه پایانههای پرداخت، راهاندازی دیجیتال بانک ملی ایران و توسعه فعالیتها در بستر نئوبانک […]
مدیران ارشد بانک ملی برنامه های امسال سداد را تشریح کردند؛
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک ملی، علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در نشست وبیناری که با حضور روسای ادارات امور شعب، شعب مستقل، ادارات فناوری اطلاعات بانک و شرکتهای تابعه برگزار شد، پیادهسازی تحول دیجیتال، استفاده از ابزارهای نوین، تجهیز شعب هوشمند، توسعه پایانههای پرداخت، راهاندازی دیجیتال بانک ملی ایران و توسعه فعالیتها در بستر نئوبانک را از جمله مهمترین سیاستهای این بانک در سال جاری عنوان کرد.
وی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات بانک بهعنوان یک حوزه پیشران باید منشاء برکات بسیاری در سال 1401 باشد، گفت: بانک ملی ایران با 51 میلیون مشتری حقیقی و حقوقی و دارا بودن بیش از 70 میلیون کارت، ظرفیتهای عظیمی دارد که در سال جاری باید بیش از پیش مورد بهره برداری قرار گیرند.
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در ادامه افزود: نقشه راه شرکت های تابعه بانک باید امسال که به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین هم نامگذاری شده است، به صورت دانش بنیانی و بومی سازی شده و همچنین با محوریت مزیت های رقابتی تدوین شوند.
وی از راهاندازی سامانه مرکز تماس کشوری در بانک خبر داد و تاکید کرد: از دیگر اتفاقات مهم سال پیشرو، راه اندازی دیجیتال بانک ملی ایران با هدف کاهش تعدد اپلیکیشن و سامانههاست.
ماهیار با اشاره بر ورود پرقدرت این بانک در بستر نئوبانک خاطرنشان کرد: ما شبکه سرمایهگذاری، اعتبارات و بیمه را در کنار هم خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری پیام رسان بانکی «بله» به صورت جدی به یک شبکه ملی و فراگیر تبدیل خواهد شد، گفت: بله تنها اپلیکیشن بانکی کشور است که علاوه بر پیام رسانی، پتاسیلهای بسیاری خوبی از جمله مدیریت مالی شخصی را نیز داراست و میتواند شبکه بانکی را متحول کند.
افزایش یک میلیون کارتخوان و درگاه پرداخت
محمدحسین کاشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد هم در این نشست گفت: در سال جدید دنبال توسعه ناوگان و بهسازی ناوگان فرسوده برای ارائه سرویسهای بهتر در استانها هستیم.
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد همچنین افزود: امسال یک میلیون دستگاه پایانه فروش و درگاه پرداخت اینترنتی جدید به شبکه بانک اضافه خواهد شد. همچنین فعالسازی بیشتر لایههای بازاریابی از طریق شعب در سراسر کشور را دنبال میکنیم.
توسعه خودپردازهای ارزی و اتصال به سامانه هریم بانک مرکزی
در ادامه مجید جعفریان رئیس اداره کل مدیریت عملیات بانکی هم در این جلسه با اشاره بر افتتاح کارت ارزی-ریالی کارا در دیماه سال گذشته گفت: این کارت با موجودی ارزی، قابلیت استفاده در شبکه شتاب بهصورت ریالی را نیز داراست که توسعه آن در سال جاری را در دستور کار داریم.
وی توسعه خودپردازهای ارزی و اتصال به سامانه هریم بانک مرکزی برای دریافت رمز پویای پیامکی برای حسابهای ارزی را از مهمترین برنامههای سال جاری عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 100 دستگاه خودپرداز و 523 دستگاه کیوسک جدید نصب شد و جانمایی و جابهجایی دستگاههای ناکارا در دستور کار قرار دارد.
همچنین مهدی علی آقایی رئیس اداره کل توسعه سیستمها نیز با بیان اینکه اکنون پیادهسازی پایا و ساتنا گروهی در سامانه بام آماده بهرهبرداری است، یادآور شد: تاکنون بیش از 174 هزار فقره وام بهصورت غیرحضوری و بدون حضور مشتری در شعبه پرداخت شده که از این میزان 160 هزار فقره تسهیلات با توثیق سهام عدالت عملیاتی شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: پرداخت قبض از حساب نیز برای مشتریان حقوقی در سامانه بام فعال شده است.
حسن حسینپور رئیس اداره کل اطلاعات بانکی هم با بیان اینکه اکنون بیش از هشت هزار و 700 کاربر فعال در سامانه جامع اطلاعات بانکی داریم، گفت: تلاش داریم تا اطلاعات همه کسب و کارهایی که دادههای عملیاتی تولید میکنند، در اختیار همکاران در سراسر کشور قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه همچنین 14 هزار کاربر فعال در سامانه پیگیری وصول مطالبات فعال هستند، بیان کرد: سامانه برخط اطلاعات اشخاص نیز راهاندازی و در اختیار شعب قرار گرفته است.
افزایش و توسعه خدمات غیرحضوری
فرهاد فائز مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد نیز با بیان اینکه سعیمان بر این است در راستای طرح تحول دیجیتال بانک قدم برداریم و افزایش و توسعه خدمات غیرحضوری را در سال جاری دنبال میکنیم، گفت: هر ساله با افزایش تراکنشها مواجه هستیم که ظرفیتسازی سامانههای بانک برای پاسخگویی لازم همواره در دستور کار است. همچنین ورود به پردازش ابری، برچیدن سامانههای غیرمتمرکز بانک و نگهداری زیرساختهای حیاتی و حفظ پایداری سامانهها از دیگر برنامههای پیشرو است.
توسعه خدمات پشتیبانی با رویکرد دانش بنیانی
ابوالقاسم صادقی مدیرعامل شرکت پارس تکنولوژی سداد نیز ایجاد مرکز متمرکز برای ارائه خدمات و یکپارچه سازی همه فرآیندهای پشتیبانی بانک را از جمله برنامههای این شرکت در سال جاری عنوان کرد و گفت: توسعه خدمات پشتیبانی و تبدیل آن به یک زیربنا برای شعب دیجیتال با رویکرد دانش بنیانی را در سال جاری دنبال خواهیم کرد.
امیر طیبی مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا هم با ارایه گزارش عملکردی از شرکت خود گفت: سال گذشته بیش از 170 هزار کارت بهصورت کاملا مجازی و بدون حضور در شعب صادر شده است که گامی مهم در راستای توسعه خدمات غیرحضوری به ویژه در شرایط فعلی کشور و بیماری کروناست.
در پایان این نشست، روسای شعب و ادارات امور شعب به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.