یکشنبه 1ام مهر 1403

ارجاع بندی از قانون مربوط «مسکن مهر» به کمسیون برنامه و بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ بند ۵ این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد. براساس بند ۵ این طرح، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شد در صورت درخواست مالکین اعیانی نسبت به واگذاری […]

421 Views



به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ بند ۵ این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

براساس بند ۵ این طرح، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می شد در صورت درخواست مالکین اعیانی نسبت به واگذاری قطعی زمینهای اجاره ای ۹۹ ساله پروژه های مسکن مهر با شرایط «نقد» و «نقد و اقساط» حداکثر ۵ ساله اقدام و درآمد حاصله را حسب مورد به حساب دستگاه ذیربط نزد خزانه واریز کنند. ۱۰۰ درصد درآمد حاصله صرف اجرای طرح های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر همان شهر خواهد شد.

وکلای ملت با ۱۷۹ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در مجلس با ارجاع این ماده به کمیسیون برنامه و بودجه موافقت کردند.

علی لاریجانی در صحن مجلس اعلام کرد: باید نرخ موضوع این قانون مشخص شود زیرا در حال حاضر برای دولت ابهامی در خصوص قیمت آن ایجاد شده است.

لینک منبع

قالب وردپرس