به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، نیسان ژاپنی که سالهای پیش با ماکسیما، سدان شیک و قدرتمندش بازار را مسحور زیبایی و قدرت فنی خود کرده بود، بعد از رونیز و مورانو، دو کراساوور موفق و خوش فروشش، این بار با خودرویی کاملاً متفاوت پا به بازارهای دنیا و ایران گذاشت. کراساوور کوچک دلربای نیسان جوک که با شکل و شمایل عجیبوغریبش، سگمنت جدید و متفاوتی را در تولید کراساوورهای دنیا ایجاد کرد. نیسان جوک هم نامش عجیب بود و هم طراحی ظاهریش. جوک به معنای رقص و چالاکی است. اسمی مناسب برای خودرویی که در نگاه اول همین حس زیبا را به شما القا میکند. نتیجه این است که یا دوستش دارید یا اصلاً نمیخواهید به آن فکر کنید. ولی نیسان جوک خودرویی است که در تاریخ خودروسازی باقی میماند.
دلایل خوب بودن نیسان جوک
اولین دلیل نام خود نیسان است. نیسان همیشه خودروساز موفق و خوشنامی بوده است. خودروسازان ژاپنی همواره به کیفیت ساخت خودروهای خود توجه خاصی دارند. تویوتا، مزدا و نیسان همواره در حال رقابت برای ساخت خودروهای کم استهلاک، مقاوم و باکیفیت بودهاند. از این نظر نیسان جوک هم هیچ کمبودی ندارد. نکته دوم طراحی ظاهری خاص و متفاوت این خودرو است که شبیه هیچ خودروی دیگری نیست.
بعد از ساخت نیسان جوک، تویوتا هم با تولید کراساوور CHR خود در تلاش برای تکرار موفقیت نیسان جوک بود، اما نتوانست به محبوبیت جوک برسد و کماکان طراحی این خودرو خاص و متفاوت باقی ماند. نیسان در نسخه ۲۰۲۰ جوک، نقاط ضعف نمونه قدیمی را برطرف کرد و با کمی ظرافت در طراحی ظاهری خودرویی متفاوت و بینظیر را راهی بازار خودرو کرده است. کابین نیسان جوک یک تجربه کاملاً متفاوت است. این طراحی خاص نه فقط مختص ظاهر خودرو است که در داخل کابین هم شما را هیجانزده میکند. کابین نیسان جوک یادآور موتورسیکلتهای مسابقهای است، همانقدر پرهیجان و زیبا و جذاب. تریم دو رنگ داخل کابین مخصوصاً در نمونههایی که تلفیقی از رنگ مشکی با قرمز یا زرد هستند حقیقتاً متفاوت و شگفتانگیز است. با وجود صندلیهای راحت مجهز به گرمکن و تنظیم برقی، سیستم کنترل کروز، سقف پاناروما، رادار ۳۶۰ درجه، رادار تشخیص اجسام در نقاط کور، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سنسور باران و بسیاری امکانات ریز و درشت، دیگر چه میخواهید که نیسان جوک نداشته باشد؟ اگر میخواهید ریز امکانات فنی و رفاهی نیسان جوک را بدانید میتوانید به این منبع رجوع کنید.
به دلیل کوچک بودن شیشههای عقب این خودرو هنگام پارک و دنده عقب ممکن است کمی به مشکل بخورید که نیسان با تعبیه کردن دوربین دید عقب این مشکل را هم حل کرده است. نیسان جوک دارای ۳ تیپ اسکای پک، اسپرت و پلاتینیوم است. ۲ تیپ اسکای پک و پلاتینیوم با موتور ۱.۶ لیتری و قدرت ۱۱۷ اسب بخار خودروهایی نسبتاً پرقدرت هستند اما غول نیسان جوک نسخه اسپورت آن است که با موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۸ نیوتن متر در کنار شتاب بالای نیسان جوک و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نشان میدهد که این خودرو برای سواری اسپرت و حتی مسابقات اتومبیلرانی میتواند گزینهای خوب باشد. مصرف سوخت پایین نیسان جوک در هر سه تیپ، مخصوصاً وقتی از حالت رانندگی اکو (ECO) استفاده میکنید، با میانگین ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر که در جادهها به ۵ لیتر هم میرسد، هم خیال شما را در جادهها کاملاً راحت میکند. نیسان جوک ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه ایمنی اروپا دریافت کرده است. دریافت این ۵ ستاره بدون اینکه یک خودرو از نظر سیستم ترمز و کنترل پایداری در سطح بالایی نباشد، اصلاً امکانپذیر نیست. با تمام این توضیحات چگونه میتوانید به نیسان جوک به چشم گزینهای برای خرید نگاه نکنید؟
بازار خرید و فروش نیسان جوک
با وجود بالا رفتن قیمت خودرو در ایران، اما بازار خودروهای خارجی و لوکس تقریباً همیشه طرفداران خودش را دارد. درست برعکس بازار دست دوم ضعیف خودروهای چینی، خودروهای کرهای و ژاپنی همیشه بازار پررونقی داشتهاند. نیسان هم به دلیل استهلاک کم خودروهایش معمولاً بازار دست دوم خوبی هم دارد. صدها آگهی نیسان جوک در دیوار نشان دهنده رونق بازار دست دوم این خودرو است. اما با این روند صعود قیمت خودروهای خارجی شاید لذت تجربهسواری با این خودروها برای بسیاری تبدیل به رؤیا شده باشد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.