جمعه 7ام اردیبهشت 1403

گزارش مجلس از عملکرد وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران در سیل اخیر

اصغر سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات استانداران و فرمانداران برای مدیریت استان‌ها و شهرستان‌های سیل‌زده اظهار داشت: نمایندگان شهرستان‌های سیل‌زده هم‌اکنون در حوزه‌های انتخابیه خود حضور دارند، شرایط را بررسی کرده و گزارشی از عملکرد استانداران و فرمانداران در مدیریت مناطق سیل‌زده به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارائه خواهند […]

476 Views



اصغر سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات استانداران و فرمانداران برای مدیریت استان‌ها و شهرستان‌های سیل‌زده اظهار داشت: نمایندگان شهرستان‌های سیل‌زده هم‌اکنون در حوزه‌های انتخابیه خود حضور دارند، شرایط را بررسی کرده و گزارشی از عملکرد استانداران و فرمانداران در مدیریت مناطق سیل‌زده به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارائه خواهند کرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون شوراها و سیاست داخلی پس از پایان تعطیلات از وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران دعوت می‌کند تا گزارشی را در خصوص اقداماتشان جهت مدیریت شهرستان‌ها و استان‌های سیل‌زده ارائه کنند.

سلیمی افزود: اگر قصور و تقصیری متوجه مدیران مربوطه باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و گزارشی در خصوص مدیریت وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و هلال‌احمر در سیل اخیر به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون شوراها مدتی قبل، قانون جامع مدیریت بحران را تدوین و در صحن علنی مجلس تصویب کرد؛ این قانون کامل، جامع و برای مدیریت بحران است بنابراین بر اساس قانون جدید، عملکرد مسئولان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین این قانون کمک می‌کند تا مسئولان بتوانند مدیریت بهتری در بحران‌ها داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون شوراها گفت: کشور ما، کشور حادثه‌خیزی است بنابراین باید مدیریت بحران سر و سامان یابد و اعتبارات و بودجه خوبی برای آن اختصاص یابد. علاوه بر این، زیرساخت‌های لازم باید برای مدیریت بحران آماده شود. بسیاری از استانداران، فرمانداران و نیروهایی که درگیر بحران هستند، باید تهدید بحران را تبدیل به فرصت و راهکارهایی را برای پیشگیری در آینده ایجاد کنند. همچنین باید مسیر سیلاب‌ها شناسایی شده و باز شود. شهرداران و دهیاران باید مسیرهای پرخطر را شناسایی کنند و قبل از وقوع بحران‌، مسیرهای حادثه‌ساز و سیلابی را ایمن نمایند.

سلیمی خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهرداران، دهیاران، فرمانداران و استانداران، اقدامات عملی برای مقابله با بحران‌ها انجام دهند. باید پل‌ها، ساختمان‌ها و راه‌ها، بازرسی و ایمن‌سازی شوند. همچنین باید بر اساس بحران‌های طبیعی، نقشه راه‌ها و شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

لینک منبع

قالب وردپرس