جمعه 7ام اردیبهشت 1403

چطور لاغر شوم و چگونه لاغر بمانم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حتی پس از رسیدن به تناسب اندام و لاغر شدن، بدن هنوز به شیوه گذشته ی خود مدیریت می‌شود و به همین علت پس از مدتی به راحتی امکان بازگشت وزن وجود دارد. شما برای اینکه درمان چاقی را شروع کنید، باید به بدن خود سواد لاغری را یاد بدهید […]

429 Views


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حتی پس از رسیدن به تناسب اندام و لاغر شدن، بدن هنوز به شیوه گذشته ی خود مدیریت می‌شود و به همین علت پس از مدتی به راحتی امکان بازگشت وزن وجود دارد.

شما برای اینکه درمان چاقی را شروع کنید، باید به بدن خود سواد لاغری را یاد بدهید تا بتواند خود را به شیوه صحیح مدیریت کند و در تمام طول عمر خود در وزن ایده آل خود باقی بماند.

این روش بسیار بنیادین و البته بطور شگفت آوری مؤثر است و به شما این اطمینان را می‌دهد که هیچوقت به چاقی بر نگردید و برای همیشه لاغر بمانید.

برخلاف روال‌های شایع مانند رژیم غذایی، رژیم لاغری، دارودرمانی و … برای کاهش وزن، درمان چاقی به روش دکتر نیکپور تأکیدی بر مقدار کالری و حتی نوع غذایی که فرد چاق می‌خورد ندارد.

در این رویکرد نوین، افراد مجاز هستند از هرسفره، هرغذایی را بخورند، سیرشدن واقعی را تجربه کنند و تا پایان عمر همچنان در بهترین وزن ممکن خود به سر ببرند.

واقعیت این است که افراد چاق پس از سیری، به دو دلیل مهم همچنان به خوردن خود ادامه می‌دهند.

١) پیام سیرِی را دریافت نمی‌کنند. پس تا مرز انباشتگی پیش می‌روند و انباشتگی را سیری تصور می‌کنند.

٢) چون بعد از شروع برنامه‌های لاغری، انگیزه خود را برای ادامه از دست می‌دهند و با پررنگ شدن سایر مشکلات زندگی، اولویت لاغری خود را از دست می‌دهند. بدین ترتیب اهمیت تناسب اندام و درمان چاقی پایین‌تر می‌آید و مشکلات و مسائل روزمره زندگی جایگزین خواهند شد.

درمان چاقی یعنی مدیریت و آموزش بر طرف کردن این دو مسئله تا زمانی که در سر هر سفره این موضوع به هوشیاری و رفتار طبیعی هر فرد تبدیل شده باشد.

دکتر مجتبی نیک پور و گروه وی، با مطالعه فراوان و تجربه به دست آمده در زمینه «درمان چاقی» سعی کرده‌اند، این درمان را بصورت یک فرایند قابل آموزش همگانی، بصورت یک پروتکل جهانی قابل ارائه کنید.

دو استاد برجسته دانشگاه با سوابق درخشان پژوهشی این کار مطالعاتی را همراهی می‌کنند. دکتر محمد مهدی شمسایی (دکترای روانشناسی) و دکتر محسن شتی (پی.اچ. دی اپیدمیولوژی) جزو اعضای این گروه درمان چاقی هستند.

تجربه به خوبی نشان داده شد که افراد می‌توانند بدون فشار رژیم‌های متداول، ورزش فشرده، دارو یا استفاده از دستگاه‌ها کاهش وزن قابل توجهی را از سفره طبیعی خودشان تجربه کنند. این روش، برای ماندگاری کاهش وزن، آموزش و درمان چاقی گروهی را مؤثرتر از درمان انفرادی می‌داند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

قالب وردپرس