چهارشنبه 5ام اردیبهشت 1403

پیش بینی شرایط کلی این هفته بورس

به گزارش اخبار بانک، بازار سهام طی هفته گذشته به دلیل عدم تحقق انتظار فعالان از گزارش های 6 ماهه و قیمت های جهانی و… شرایط سختی را پشت سر گذاشت و شاخص بورس با نزول قیمت شرکت های بزرگ تا مرز کانال 180 هزار واحدی نزول کرد و در این باره کارگزاری آبان اعلام […]

470 Views


به گزارش اخبار بانک، بازار سهام طی هفته گذشته به دلیل عدم تحقق انتظار فعالان از گزارش های 6 ماهه و قیمت های جهانی و… شرایط سختی را پشت سر گذاشت و شاخص بورس با نزول قیمت شرکت های بزرگ تا مرز کانال 180 هزار واحدی نزول کرد و در این باره کارگزاری آبان اعلام کرد بازار سهام هفته قبل را با افت قابل توجه خصوصا در روز پایانی به پایان برد و پس از ارائه گزارش های 6 ماهه، تزلزل در روند بازارهای جهانی نیز مزید علت شد تا پایان هفته ای سخت رقم خورده باشد.

در بازار نفت که این روزها تاثیرگذاری فاضای سیاسی کاملا مشهود است، نیز شاهد افت قابل توجه در روز چهارشنبه بودیم که البته و تا به این لحظه مقداری از افت قیمت ها جبران شده و می تواند خبر مناسبی برای گروه فراورده های نفتی و البته کلیت بازار باشد.

در افت اخیر بازار نقش گزارش های 6 ماهه نیز قابل توجه بود. همانطور که اکثر کارشناسان نیز معتقدند نمی توان قیمت فعلی بسیاری از نمادها را با رقم سود اعلامی در گزارش های 6 ماهه سنجید. چرا که نباید فراموش کرد از رفع محدودیت فروش با نرخ 4200 تومانی برای بسیاری از شرکت ها، زمان زیادی نمی گذرد.

در بازار نگاه سیاسی و نزدیکی به موعد اعمال تحریم های بخش انرژی در کنار وضعیت مبهم کابینه دولت، اصلاح فرسایشی و کم دامنه نرخ ارز، پس لرزه زیان های سنگین و عجیب خودروسازها در 6 ماهه ابتدایی و البته وضعیت نوسانی بازارهای جهانی مهم ترین متغیرهای اثرگذار هستند و به نظر می رسد در هفته جاری از شیب اصلاح تا حدوی کاسته شود و کاهش حجم معاملات تا روشن شدن بیشتر فضا نیز محتمل خواهد بود.

بسیاری از گروه ها از جمله فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، معدنی ها، انبوه سازها، سیمانی ها، بانک و بیمه می توانند رفته رفته و پس از ثبات نسبی روند، مجددا مورد توجه قرار گیرند.

 

لینک منبع

قالب وردپرس