چهارشنبه 5ام اردیبهشت 1403

وعده نوبخت برای اجرای بسته‌های حمایتی در نیمه دوم سال جاری

علی قربانی نماینده مردم بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جزییات جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز گرانی های اخیر و اقدامات دولت برای کاهش قیمت ها و حل مشکلات اقشار کم‌درآمد مورد بررسی قرار گرفت. وی گفت: قرار بود در جلسه امروز آقایان شریعتمداری، حجتی و […]

402 Views



علی قربانی نماینده مردم بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جزییات جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز گرانی های اخیر و اقدامات دولت برای کاهش قیمت ها و حل مشکلات اقشار کم‌درآمد مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: قرار بود در جلسه امروز آقایان شریعتمداری، حجتی و نوبخت حضور یابند اما در جلسه امروز آقای شریعتمداری نیامد و معاون وی گزارشی در خصوص اقدامات این وزارتخانه ارائه داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: آقای نوبخت اعلام کرد پنج بسته حمایتی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر آماده شده است، اما این بسته ها به صورت کامل تشریح نشد.

قربانی با اشاره به گزارش نماینده مرکز پژوهش های مجلس در جلسه غیرعلنی گفت: مرکز پژوهشی های مجلس هم اعلام کرد، تورم بیش از آن چیزی است که توسط دولت اعلام می شود. از فرودین ماه تا امروز قیمت مواد خوراکی ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافته، در صورتی که درآمدهای مردم افزایش چندانی نداشته است.

وی افزود: نمایندگان هم در سخنرانی هایشان گفتند حدود ۴ ماه است که دولت اعلام کرده بسته های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر تدوین کرده اما تاکنون این بسته ها اجرایی نشده و عملا مردم شاهد کاهش مشکلات نیستند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار داشت: به گفته مرکز پژوهش ها، روستاییان و مردم در حاشیه شهرها بین ۲۰ تا ۵۰ درصد درآمدشان را به تامین هزینه خوراکی ها می‌دهند که این موضوع زندگی اقشار آسیب‌پذیر را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

قربانی خاطرنشان کرد: نمایندگان در جلسه غیرعلنی تاکید داشتند که دولت باید از حالت انفعالی بیرون بیاید و با برنامه‌ریزی و جدیت در راستای حل مشکلات اقشار آسیب‌پذیر اقدام کند. افزایش قیمت ارز موجب فقیرتر شدن اقشار آسیب‌پذیر و ثروتمندتر شدن افراد مرفه شده لذا دولت موظف است برای حمایت از اقشار مستضعف در عمل اقدام کند.

وی اظهار داشت: آقای نوبخت زمان دقیق اجرای بسته های حمایتی را اعلام نکرد، اما وعده داد که در نیمه دوم سال جاری بسته های حمایتی اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در گزارش روسای کمیسیون ها نیز اعلام شد که در چهار ماه نخست سال میزان فروش نفت ما بیش از میزانی بوده که در بودجه پیش بینی شده و با توجه به افزایش نرخ ارز، نباید در درآمدهای کشور مشکلی به وجود آمده باشد.

قربانی ادامه داد: دولت مانع کاهش قیمت ارز شد، زمانی که قیمت ارز به ۱۱ هزار تومان رسید بانک های دولتی اعلام کردند ارز را خریداری می کنند و این بخشنامه به بازار پیام داد قیمت ارز پایین‌تر از ۱۱ هزار تومان نخواهد آمد.

وی اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی نیز اعلام کرد، ارز واردات محصولات اساسی همان ۴۲۰۰ تومان است و افزایش نیافته اما نمایندگان معتقد بودند هزینه های آب و برق و گاز نیروی انسانی و زنجیره تولید افزایش یافته است.

لینک منبع

قالب وردپرس