پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

مدیرعامل «بیمه دات‌کام» از مشکلات و موانع فعالیت استارت‌آپی در صنعت بیمه می‌گوید

مدیرعامل بیمه دات کام با بیان اینکه در حال حاظر 18 بنگاه اقتصادی شریک تجاری ما هستند که تعدادی از آنها در حوزه پرداخت فعالیت می کنند، تاکید کرد: توانستیم با دفاتر پیشخوان دولت قراردادی را منعقد کنیم و اخیرا و در فاز اول این قرارداد در 1200 دفتر پیشخوانی که در سطح تهران […]

554 Views



مدیرعامل بیمه دات کام با بیان اینکه در حال حاظر 18 بنگاه اقتصادی شریک تجاری ما هستند که تعدادی از آنها در حوزه پرداخت فعالیت می کنند، تاکید کرد: توانستیم با دفاتر پیشخوان دولت قراردادی را منعقد کنیم و اخیرا و در فاز اول این قرارداد در 1200 دفتر پیشخوانی که در سطح تهران است توانستیم سرویس های بیمه دات کام را ارائه دهیم به طوری که شهروندانی که به این دفاتر مراجعه می کنند و درخواست خرید بیمه دارند می توانند بیمه موردنظر خود را تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فاطمه شریفیون مدیرعامل بیمه دات کام درباره این استارت آپ حوزه بیمه گفت: استارت آپ بیمه دات کام از ابتدای سال 95 با هدف توسعه زیرساخت های ارائه خدمات الکترونیکی در صنعت بیمه شروع به کار کرد، تا انتهای سال 95 در حال کار بر روی ایده و سرویس و نحوه ارائه خدمات در این زمینه بودیم که ببینیم به چه شیوه و روشی می توانیم این ایده را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم.

 

وی با اشاره به حساسیت بالا در زمینه کار در عرصه بیمه، گفت: از ابتدای سال 96  بر روی بیزینس مدل و راه حل های ارائه خدمات بیمه در بستر الکترونیکی به جمع بندی رسیدیم و در نهایت در نمایشگاه تراکنش سال گذشته از این استارت آپ و محصولات خود رونمایی کردیم.

 

وی با بیان اینکه بیمه دات کام در بحث توسعه بازار2  رویکرد را دنبال میکند، گفت: نخستین رویکرد ما B2C است که سایت بیمه دات کام است که کلیه شهروندان در کل کشور می توانند بر روی سایت بیمه دات کام استعلام قیمت سرویس های بیمه ای مورد نظر خود مثل بیمه خودرو و موتور سیکلت و آتش سوزی را به صورت الکترونیکی دریافت کنند و آن را خریداری کنند.

 

وی تاکید کرد: بیمه دات کام امکان مقایسه قیمت های شرکت های مختلف را بر روی سایت فراهم کرده است و علاوه بر آن مشاوره هایی را نیز در این زمینه ارائه می دهد و افراد علاوه بر اینکه می توانند قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کند پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که می توانند با مطالعه آنها به درستی درباره انتخاب بیمه خود تصمیم گیری کند.

 

شریفیون گفت: علاوه بر اون، سیستم تلفنی را راه اندازی کردیم با شماره 4372 که 24 ساعت شبانه روز کل روزهای هفته آمادگی این را دارد که هر نوع مشاوره ای را به شهروندان در تمامی موضوعات مرتبط با بیمه چه در زمینه انتخاب شرکت ارائه دهنده بیمه و یا خرید بیمه مشاوره ارائه می دهد.

 

وی افزود: سرویس دیگری که بر سایت ارائه می شود بحث خرید بیمه نامه است که با بیمه مرکزی و شرکت های بیمه مذاکراتی را در این زمینه داشته ایم و کل فرایند را با حذف کاغذ، اینترنتی کرده ایم و احرازها را از طریق وب سایت پیاده سازی کردیم.

 

وی با بیان اینکه بیمه مرکزی در حال حاظر رویکرد مثبت و حمایتی دارد، تاکید کرد: بیمه مرکزی تلاش می کند زیر ساخت های خود را قوی تر کند که بتواند سرویس های بهتری به ما ارائه بدهد و همچنین از عملکرد کانال های الکترونیکی با هدف ارائه نقش مفید و سازنده در صنعت بیمه حمایت می کند.

 

مدیرعامل بیمه دات کام افزود: رویکرد دوم ما فعالیت در عرصه  B2B است. ما به این نتیجه رسیدیم که برای یک شهروند توجیحی ندارد که برای خرید چند بیمه نامه در طول سال اقدام به بارگذاری یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود کند، به همین خاطر سعی کردیم فضای B2B خود را با مشارکت بر روی اپلیکیشن های کاربردی دیگر توسعه دهیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاظر 18 بنگاه اقتصادی شریک تجاری ما هستند که تعدادی از آنها در حوزه پرداخت فعالیت می کنند،  تاکید کرد: توانستیم با دفاتر پیشخوان دولت قراردادی را منعقد کنیم و اخیرا و در فاز اول این قرارداد در 1200 دفتر پیشخوانی که در سطح تهران است توانستیم سرویس های بیمه دات کام را ارائه دهیم به طوری که شهروندانی که به این دفاتر مراجعه می کنند و درخواست خرید بیمه دارند می توانند بیمه موردنظر خود را تهیه کنند.

 

وی افزود: از دو جنبه می شود به استارت آپ های حوزه بیمه نگاه کرد، نخست اینکه تاکنون از منظر آی تی به  صنعت بیمه  پرداخته نشده است و به همین خاطر زیر ساخت های خوبی در این مورد تعبیه نشده است. به همین خاطر صنعت بیمه نیز هم اکنون به تقلا افتاده است تا به این موضوع بپردازد تا زیرساخت های خود را قوی کند. یکی دیگر از موضوعات در این زمینه فرهنگی است، صنعت بیمه در ابتدا مقاومت هایی در برابر ورود ما داشت و همچنان برخی از این مقاومت ها وجود دارد اگرچه به نوعی شرایط بهتر شده است و ما پذیرفته شده ایم.

 

منبع: فابا نیوز

لینک منبع

قالب وردپرس