پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

ما می مانیم

روزنامه پیام سمنان در ستون سرمقاله امروز بیست و دوم آذر 97، مطلبی با عنوان «ما می مانیم» به قلم غلامرضا قدس منتشر کرد. – هدف ایرنا گسترش اطلاع رسانی است. لذا انتشار این مطلب به معنای تایید محتوای آن نیست ما می مانیم روزنامه پیام سمنان در ستون سرمقاله امروز بیست و دوم آذر […]

536 Views


روزنامه پیام سمنان در ستون سرمقاله امروز بیست و دوم آذر 97، مطلبی با عنوان «ما می مانیم» به قلم غلامرضا قدس منتشر کرد.

– هدف ایرنا گسترش اطلاع رسانی است.

لذا انتشار این مطلب به معنای تایید محتوای آن نیست ما می مانیم روزنامه پیام سمنان در ستون سرمقاله امروز بیست و دوم آذر 97، مطلبی با عنوان ما می مانیم به قلم غلامرضا قدس منتشر کرد.

در این مطلب آمده است: مدتی است که دور جدیدی از جنگ تبلیغاتی و اقتصادی و روانی آغاز شده است، اما آیا فقط این مردمند که باید تکلیف خود را بدانند و به وظیفه عمل کنند؟ آیا در این جنگ فقط آنها باید تمام قد بایستند و آثار و تبعات آن را لمس کنند؟ آیا اگر دولت و حکومت را مرد این میدان و همراه و همدرد خود نبینند همچنان پای کار خود می مانند؟ و یا اگر بمانند که می مانند شرط مروت هم همین است؟ روراست باید گفت، احساس بسیاری از همین مردم خوب و نجیب این است که در اکثر مواقع در این جنگ تمام عیار، تنها مانده اند، حرف های جدی و قابل تاملی هم دارند، حرف بسیاری از مردم حرف ساده و قابل فهمی است، می گویند؛ ما می مانیم، ما می توانیم سختی های دوران مبارزه جدید را به خاطر عزت و شرف و سرفرازی ملک و میهن و ارزش هایمان تاب آوریم، در عرصه های گوناگون نیز این را نشان داده ایم، اما شما که به اعتماد همین مردم بر سریر قدرت تکیه زده اید هم آیا می مانید و پشت ما را خالی نمی کنید؟ شما چقدر با درد و رنج خانواده هایی که سرپرستشان چند وقتی است حقوق نگرفته هم داستانید و می دانید که با استناد به قول آقایان توکلی و میرسلیم، هفتاد هشتاد درصد کارگاه ها و مراکز تولید و خدمات و تجارت ما راکد شده و در حال فروریختن است و تعطیلی.

؟ آیا شده است فقط چند ماه مثل بسیاری از ما با درآمدهای یک یا دو یا حداکثر 5/2 میلیونی زندگی کنید؟ چند نفر از شما حاضر شده است اندکی از حقوق کلان خود را به نفع این مبارزه در همنوایی با مشکلات معیشتی اکثریت مردم کم کند؟ در همین مجلس که بسیاری از نمایندگان محترم نطق های آتشینی درباره گرانی و سختی معیشت مردمان ایراد کرده اند چه مصوباتی درباره اندکی تعدیل در پرداخت های نجومی داشته اند؟ و یا حداقل اصلاح در نظام مالیاتی و افزایش مالیات حقوق ها و درآمدهای نجومی؟ دولت دیگر نباید تحریم را بهانه کند و کم کاری و ضعف و شکست را به گردن آن بیندازد.

مردم به برجام امید بستند و بعد از مقاومت تاریخی به نقطه اول رسیدند، چرا این هزینه های گزاف و این دفع و دفن فرصت های تاریخی به ملت تحمیل شد؟ درد اینجاست که هیچ کس صادقانه و صریح با مردم سخن نمی گوید.

صبر مردم اندازه دارد، شناخت و قضاوت مردم را ملعبه ای کم ظرفیت نپندارید.

مردم مقایسه می کنند و بسیاری از جوامع پیرامونی یا دوردست را مثال می زنند و می پرسند چرا ما باید هزینه های بی بازگشت بپردازیم و چرا منافع مقاومت و سختی های ما به جیب عده ای چپاولگر رفت؟ چرا بهای زندگی ده برابر و درآمدها به دلیل کاهش ارزش ریال به یک چندم تقلیل پیدا کرده است؟ دولت ها با صدها دست دراز ارز فروختند و عوارض ارض و مسکن و اتومبیل با جرایم گزاف رانندگی و پیش فروش و گرانفروشی اتومبیل و قبوض چند برابر شده را برداشت و انباشت کرده اند و دنبال کارهای بزرگی چون ترابری و به خصوص راه آهن مدرن و قطارهای برقی که برای توسعه و تحرک اقتصادی مفید و موثر بود، نگرفتند.

از بحث اصلی خارج نشویم، داشتم می گفتم در یک جنگ تمام عیار اقتصادی همه باید پای کار باشند، می دانیم که سفره اقتصاد کوچکتر شده است، پس نباید اجازه دهیم در این شرایط عده ای قلیل سهم بیشتری بردارند و یا برای خودمان سهم بیشتری قایل شویم و برای اکثریت جامعه قصیده قناعت بخوانیم.

در دولت و در مجلس و در قوه قضاییه و در تمام ارکان حکومت باید این اراده و احساس و تکلیف و تدبیر به وجود آید که این مبارزه نیاز به مردان و زنان و مسئولان مجاهدی دارد که برای روزهای سخت آماده باشند و با عقل و عدل و انصاف علمداری کنند و مردم هم ایمان بیاورند که حرف و عمل همه مسئولانشان یکی است و لااقل بخشی از دردشان را دارند.

کلید واژه ها: مردم – سرمقاله – روزنامه – مبارزه – تاریخی – مالیات – حقوق – اطلاع رسانی – مالیات حقوق – امروز – سمنان – منتشر – پیام – جدید – تبلیغاتی – دولت – اقتصادی – خانواده – مشکلات – کارگاه – مقاومت – افزایش – احساس – هزینه – وظیفه – حکومت – رسانی – اصلاح – اطلاع – ایرنا

لینک منبع

قالب وردپرس