پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

قیمت گوسفند زنده برای عید قربان و ممنوعیت مراکز عرضه دام شهرداری

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، عید قربان از تعطیلات رسمی مسلمانان بوده و از یک تا چهار روز آن را جشن می‌گیرند. تاریخچه عید قربان به دوره‌ای مربوط می‌شود که حضرت ابراهیم، از آزمایش الهی که قربانی کردن اسماعیل پسرش بود، سربلند بیرون آمد و خداوند با مشاهده پافشاری وی برای قربانی کردن فرزندش اسماعیل، […]

375 Views


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، عید قربان از تعطیلات رسمی مسلمانان بوده و از یک تا چهار روز آن را جشن می‌گیرند. تاریخچه عید قربان به دوره‌ای مربوط می‌شود که حضرت ابراهیم، از آزمایش الهی که قربانی کردن اسماعیل پسرش بود، سربلند بیرون آمد و خداوند با مشاهده پافشاری وی برای قربانی کردن فرزندش اسماعیل، گوسفندی را برای قربانی به جای اسماعیل فرستاد. به این صورت سنت قربانی کردن در روز عید قربان شکل گرفت.

درباره عید قربان و قربانی گوسفندان در این روز

برگزاری مراسم قربانی برای کسانی که طبق فقه اسلامی اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و لازم است. مسلمانان در عبادت حج گوسفند، گاو و یا شتری را قربانی و گوشت آن را میان همسایگان و مستمندان پخش می‌کنند. حاجیان در روز عید قربان بعد از انجام واجبات و مناسک حج، حیوانی را قربانی کرده و پس از آن همه چیزهایی مثل نگاه کردن به آینه و گرفتن ناخن و شانه زدن مو که در زمان احرام بر آنان حرام شده بود، حلال می‌شود.

عید قربان ۹۹ چه روزی است

در سال ۱۳۹۹، عید قربان در روز جمعه دهم مرداد ماه مصادف با دهم ذی الحجه سال ۱۴۴۰ شمسی می‌باشد و جشن و رسومات این عید خجسته در این روز برگزار خواهد شد.

چه حیوانی برای قربانی مناسب است؟

* شتر

* گاو

* گاومیش

* گوسفند

* بز

چه حیوانی را نمی‌توان برای قربانی انتخاب کرد؟

هر حیوانی که کور یا کر یا یک چشم باشد یا بیشتر نور چشم آن و یا بیشتر گوش آن یا دنبه آن از بین رفته قربانی کردن آن جایز نیست.

حیوانی که لنگ باشد و روی سه دست و پا راه برود برای قربانی کردن آن جایز نیست. اما اگر چهارمی را روی زمین می‌گذاشت و لنگان راه می‌رفت می‌توان آن را برای قربانی انتخاب کرد.

هر حیوانی که لاغر بوده و مغز استخوان آن آب شده باشد برای قربانی مناسب نبوده و قربانی کردن آن جایز نیست.

آیا قربانی کردن مرغ یا خروس برای عید قربان جایز می‌باشد؟

برای عید قربان علاوه گاو، گوسفند و گاومیش که در بالا به آنها اشاره کردیم، قربانی کردن خروس نیز برای عید قربان جایز می‌باشد. سر بریدن هر حیوان حلال گوشتی از جمله پرندگان به عنوان قربانی عید جایز هستند. همچنین برای کسانی که توان خرید گاو یا گوسفند را ندارند، انتخاب مرغ یا خروس به عنوان قربانی گزینه مناسبی می‌باشد.

خرید طیور از مراکز دارای مجوز زیر نظر اتحادیه بوده و با قیمت بسیار کم و مناسب ارائه می‌شوند. با توجه به قیمت طیور زنده و توجه به اینکه به صورت کلی قیمت دام زنده با توجه به نوع آن محاسبه می‌شود، می‌توانید پس از انتخاب نوع ماکیان، از قیمت آن مطلع شده و پس از بررسی و مقایسه قیمت با بازار خرید خود را انجام دهید، توجه داشته باشید که قیمت‌ها بدون هزینه ارسال و هزینه قصاب می‌باشند و آنها کاملاً رایگان هستند، در صورتی که شما با خرید طیور زنده از بازار می‌بایست هزینه اضافی برای رفت و آمد و همچنین قصاب پرداخت نمائید.

ممنوعیت خرید گوسفند زنده در مراکز عرضه دام شهرداری برای عید قربان

با توجه به اینکه در سال ۹۹ فروش و ذبح گوسفند زنده در مراکز عرضه دام شهرداری به “منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت‌های درون و برون شهری و مخاطرات موجود در محل‌های عرضه دام مراسم قربانی” ممنوع شده است، شما می‌توانید به صورت اینترنتی برای خرید و سفارش دام و گوسفند زنده برای عید قربان از همین الان به سایت مرکز پخش گوسفند زنده نمونه مراجعه کنید.

قبل از اقدام به خرید می‌بایست از وزن و قیمت گوسفند زنده اطلاعات کافی داشته باشید. به نقل از مرکز پخش گوسفند زنده نمونه “با پیشرفت تکنولوژی حتی خرید گوسفند زنده هم اینترنتی شده است که توجه به مزایای خرید اینترنتی گوسفند زنده می‌تواند شما را از دردسرهای خرید حضوری گوسفند زنده منصرف کند. شما می‌توانید به سایت شرکت ما مراجعه کنید و خرید اینترنتی به قیمت روز گوسفند زنده را انجام دهید. شرکت ما گوسفندهایی فربه با سلامت کامل به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید با شماره تماس‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و دام مورد نظر خود را سفارش دهید. ما دام مورد نظر شما را به همراه قصاب در محل به شما عرضه می‌کنیم. علاوه بر این، شرکت ما خدمات قصابی و خرد کردن گوشت را نیز به شما ارائه می‌دهد.”

در روزهایی که بسیاری از کارها و خریدها در در دنیای وب انجام می‌شود، خرید اینترنتی گوسفند زنده نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما با این عمل به صورت چشمگیری در وقت خود صرفه جویی کرده و به راحتی اقدام به خرید گوسفند زنده به همراه قصاب و حمل تا محل مورد نظر می‌نمایید.

مزایای خرید اینترنتی دام زنده برای عید قربان از مرکز پخش گوسفند زنده نمونه

* عدم حضور در مکان‌های پر تجمع با توجه شیوع ویروس کرونا و همینطور ممنوعیت خرید گوسفند زنده در مراکز عرضه دام شهرداری

* ارسال دام (گوسفند یا بره زنده) به محل

* ارسال قصاب ماهر

* با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی

* خرید و فروش گوسفند زنده به صورت شبانه روزی

* ارسال با باسکول

* خدمات شبانه روزی در تمام روزهای هفته حتی تعطیل

مرکز پخش، فروش و خرید گوسفند زنده نمونه با مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی با ارسال شبانه روزی انواع دام زنده مانند بره زنده، گوسفند زنده، گاو و گوساله زنده به تمامی نقاط تهران همراه با ارسال باسکول و خدمات ذبح و قصابی در محل آماده خدمت رسانی می‌باشد. مرکز عرضه دام بهداشتی نمونه بهترین نژادهای گوسفندان با گوشت عالی را با قیمت روز گوسفند زنده جهت مراسمات مذهبی و دینی مانند عروسی و عقد، عید قربان، عقیقه کودکان و قربانی حاجی و کربلایی در محل شما به شما تحویل می‌دهد.با تماس با شماره‌های ما (۹۵۶۰۳۵۶-۰۹۱۲ و ۴۴۵۰۸۳۰۳-۰۲۱) می‌توانید دام زنده را با وزن و نژاد مد نظرتان همراه با خدمات قصابی سفارش دهید.

علاوه بر آن می‌توانید با مراجعه به وب سایت مرکز پخش گوسفند زنده نمونه به نشانی اینترنتی www.alivesheep.com نسبت به خرید انواع دام زنده برای عید قربان اقدام کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

قالب وردپرس