جمعه 7ام اردیبهشت 1403

فهرست 10 سهم گران بازار و 30 سهم ارزان در سال جدید

به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل 27 مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت‌ نسبی صنعت و شرکت و… تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت‌ گذاری هر سهم، وضعیت عرضه […]

469 Views


به گزارش پایگاه خبری اخباربانک، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل 27 مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت‌ نسبی صنعت و شرکت و… تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت‌ گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.

در این میان، سهام تعدادی از شرکت ها به دلایل مختلف خصوصا پیش بینی سود هر سهم با نرخ بالا و گران یا پایین و ارزان معامله می شوند.هرچند گران یا ارزان‌ بودن سهام شرکت‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند نشانه خوب یا بد بودن سهام باشد ولی برخی از سهامداران به طمع خرید ارزان سهام شرکت‌ها و با این تفکر که چنین شرکت‌های برای خرید مناسب بوده و در آینده رشد خواهند کرد، اقدام به خرید کرده که احتمال ضرر و زیان این دسته از سهامداران بسیار متحمل است.

بر اساس بررسی های بورس پرس، شرکت فرابورسی مجتمع پترو صنعت گامرون که دی ماه سال 95 وارد بازار سرمایه شد با قیمت پایانی 8959 تومان، گرانترین سهم بازار تا 7 تیرماه است.

این شرکت با سرمایه اندک 6 میلیارد تومانی، در زمینه پتروشیمی و شیمیایی و صنایع وابسته و فرآورده های پتروشیمی و شیمیایی و فرآورده های فرعی نفت فعالیت دارد و سرمایه گذاری الوند مالک اصلی و 82.8 درصدی آن است.

شیرین دارو که در بازار ب فرابورس حضور دارد با قیمت  7465.3 تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفته است.پتروشیمی فن آوران نیز با حضور در بازار اول بورس نیز با قیمت پایانی 7341.3 تومان در رتبه  سوم سهام گران قرار گرفته است.

در ادامه فهرست گرانترین سهام نیز شرکت های پتروشیمی خارک، سپنتا، معدنی املاح ایران، الیاف مصنوعی، پتروشیمی زاگرس، قند ارومیه و گروه پاکشو با محدوده قیمتی 7200 تا 5500 تومانی هر سهم قرار گرفته اند.

فهرست 10 سهم گران


همچنین طبق قانون تجارت و هنگام پذیره نویسی سهام شرکت های سهامی عام، قیمت اسمی هر سهم نباید کمتر از 100 تومان باشد اما بررسی ها نشانی می دهند، 435 سهم ارزان با قیمت های 6 تا 99 تومانی هر سهم و با حضور ناخواسته در قیمت های کمتر از 100 تومان، نشان از وضعیت سخت خود و سهامداران دارند.

در این میان، ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به شرکت نئوپان 22 بهمن است. سهام این شرکت با قیمت پایانی 69 ریالی در بازار پایه ج فرابورس حضور دارد.


لینک منبع

قالب وردپرس