جمعه 7ام اردیبهشت 1403

ضرورت انجام اقداماتی برای حفظ بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی، با اشاره به عرضه اولیه سهام بزرگترین هلدینگ کشاورزی در بورس گفت: با توجه به التهابات موجود در بازار، همواره با چالش‌هایی اقتصادی مواجه بوده و مواجه هستیم که از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به وجود نقدینگی زیاد در جامعه اشاره کرد که باعث ایجاد تهدیداتی علیه کشور می‌شود […]

441 Views



به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی، با اشاره به عرضه اولیه سهام بزرگترین هلدینگ کشاورزی در بورس گفت: با توجه به التهابات موجود در بازار، همواره با چالش‌هایی اقتصادی مواجه بوده و مواجه هستیم که از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به وجود نقدینگی زیاد در جامعه اشاره کرد که باعث ایجاد تهدیداتی علیه کشور می‌شود و امروز باید این نقدینگی به سمت بازار سرمایه‌گذاری و به طبع آن تولید هدایت شود.

قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر افزود: از طرف دیگر در آینده‌ی نه‌چندان دور ما دارای اقتصاد قوی خواهیم بود؛ چراکه همه به سیاست اقتصاد مقاومتی رسیده‌اند، ضمن اینکه کم بودن وابستگی بودجه کشور به نفت، تحریم‌ها و همچنین رویکرد دانش‌بنیان در اقتصاد کشور علی‌الخصوص حوزه ICT و کشاورزی با توجه به موقعیت کشور از دیگر دلایلی هستند که به  قوت اقتصاد ما در آینده نه‌چندان دور منجر خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمرکز بر اقتصاد دانش‌بنیان، ظرفیت‌های این مجموعه را دوچندان خواهد کرد، گفت: صنعت کشاورزی تحریم پذیر نیست و شرایط کنونی باعث خودکفایی در این صنعت شده؛ این در حالی است که به دلیل کشش عرضه و تقاضا در صنعت کشاورزی ، بازدهی این صنعت همواره در حال افزایش است.

وی افزود: نیاز است اقداماتی برای حفظ بازار سرمایه شکل بگیرد که هم به مردم و هم به دولت بستگی دارد؛ ضمن اینکه مردم حمایت‌های خود را با توجه به اقبال به این سمت را انجام داده‌اند که نمونه بارز آن حضور مؤثر و همراهی با عرضه اولی‌ها است؛ از طرف دیگر دولت نیز باید از بازار سرمایه حمایت کند.

به گفته رحمتی، خوشبختانه سیاست‌های بانک مرکزی در راستای حمایت از بازار سرمایه به‌خوبی پیش می‌رود و همچنین نیاز است وزارت اقتصاد به‌عنوان رأس هرم همراهی‌های لازم را انجام دهد. بخش خصوصی و نهادهای عمومی هم باید وظایفشان را انجام دهند؛ به همین منظور ما تا به امروز بیش از ۷۵ درصد پرتفوی سازمان را در بورس عرضه کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: سود گروه کشاورزی نسبت به سال‌های قبل نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و به بیش از ارقام پیش‌بینی‌شده در بودجه رسیده است. با توجه به جدول روند سود و زیانی و روند ترازنامه‌ای صورت‌های مالی تلفیقی ارائه شده این هلدینگ در سایت کدال و سایت هلدینگ، سود خالص این هلدینگ از ۲۲۶ میلیارد ریال در سال ۱۳۸۷ با حدود ۶۴۰۰ درصد رشد به مبلغ ۱۴۳۹ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ ریال است. افزایش ظرفیت‌ها و تکمیل پروژه‌های شرکت‌های زیرمجموعه از دلایل عمده افزایش سودآوری بوده است.

رحمتی گفت: مردم نگاه راهبردی داشته باشند و صبر پیشه کنند؛ چراکه سازمان نیز نگاه بلندمدت در بازار سرمایه دارد.

لینک منبع

قالب وردپرس