پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

سامانه جامع تجارت و سامانه اطلاعات انبارهای کشورراه اندازی می‌شود

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، رئیس سازمان تعزیرات، رئیس ستاد تنظیم بازار، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان حضور یافتند. نماینده مردم اراک در ادامه داد: در این جلسه گزارشی […]

444 Views



علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، رئیس سازمان تعزیرات، رئیس ستاد تنظیم بازار، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان حضور یافتند.

نماینده مردم اراک در ادامه داد: در این جلسه گزارشی از میزان ارز اختصاص یافته برای خرید کالاهای اساسی و همچنین سازوکارها و میزان کالاهای اساسی ذخیره شده ارائه شد.

عضو کمیسیون اقتصاد گفت: همچنین رئیس سازمان تعزیرات گزارشی از اقدامات این سازمان و وزارت صمت برای تشکیل پرونده تخلفات گرانفروشی و بررسی جرائم در این زمینه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان از پاسخ ها قانع نشده بودند، گفت: مردم از وضعیت بازار ناراضی هستند و گرانفروشی ها و نوسانات شدید را ناشی از عدم حضور، نظارت و اعمال حاکمیت از سوی دولت می دانند.

کریمی اظهار داشت: سوءاستفاده ها، احتکار و گرانفروشی و تاثیرات روانی آن موجب شده است مردم به احتکار خانگی روی بیاورند که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: وزیر صنعت از تصمیم این وزارتخانه برای برخورد قاطع با متخلفان خبر داد و اعلام کرد در این زمینه کوتاهی نخواهد شد. البته نمایندگان معتقد بودند تا به امروز این کار انجام نشده است.

کریمی اظهار داشت: وزیرصنعت از راه اندازی سامانه های اطلاعات انبارها و سامانه جامع تجارت برای مهار معضل احتکار کالا خبر داد.

عضو کمیسیون اقتصاد گفت: این سامانه ها  حدود ۸ سال پیش در قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز پیش بینی شده بود که تا امروز دولت در راه اندازی آنها کوتاهی کرده بود.

لینک منبع

قالب وردپرس