جمعه 7ام اردیبهشت 1403

دولت کره جنوبی سرمایه گذاری دوبرابر در Blockchain را انجام می دهد

دولت کره‌جنوبی به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۹ به شدت در پروژه های بلاک چین سرمایه‌گذاری کند، اما هیچ تغییری در سیاست ارزهای دیجیتال صورت نگرفته است. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در گزارشی از Kuki News، پس از حمایت از پروژه های بلاک چین تا میزان ۱۰ میلیون دلار در سال […]

455 Views



دولت کره‌جنوبی به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۹ به شدت در پروژه های بلاک چین سرمایه‌گذاری کند، اما هیچ تغییری در سیاست ارزهای دیجیتال صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در گزارشی از Kuki News، پس از حمایت از پروژه های بلاک چین تا میزان ۱۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸، وزارت علوم و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات قصد دارد تا سال آینده حدود ۱۸ میلیون دلار آمریکا را به پروژه‌های بلاک چین تزریق کند.

این گزارش ادعا می‌کند که این وزارتخانه قصد دارد تا ۱۲ پروژه بلاکچین را در سال آینده راه‌اندازی کند و همچنین سه استارتاپ داخلی را با ۱.۳ میلیون دلار آمریکا بودجه قبل از پایان سال تامین خواهد کرد.

این وزارتخانه همچنین با وزارت شیلات و بزرگ‌ترین بندر کشور Busan برای یک طرح آزمایشی یک ساله یک تیم تشکیل داده ‌است که به موجب آن مقامات حمل و نقل کالا از راهکارهای فن‌آوری بلاک چین به عنوان بخشی از فعالیت‌های واردات و صادرات خود استفاده خواهند کرد.

این طرح به شرکت‌ها و مدیران لجستیک اجازه می‌دهد تا اطلاعات را در زمان واقعی از طریق یک پلتفرم غیر متمرکز به اشتراک بگذارند.

کره‌جنوبی امیدوار است که بتواند فن‌آوری بلاکچین را در گستره وسیعی از فعالیت‌های صادرات و لجستیک، به ویژه صنعت حمل و نقل خود ادغام کند. با توجه به ارقامی که توسط شورای حمل و نقل جهانی منتشر شد، این کشور ششمین کشور بزرگ صادرات در جهان و Busan پنجمین بندر شلوغ بارگیری در جهان است.

بازوی خدمات فناوری اطلاعات گروه سامسونگ یعنی Samsung SDS، در سال گذشته کمک کردند تا یک کنسرسیوم بلاکچین متشکل از خدمات گمرکی کره، وزارت شیلات،تجارت دریایی Hyundai ،شرکت IBM کره و ارائه کننده خدمات تجاری بدون کاغذ Ktnet را در کنار هم تشکیل دهند.

 

این کنسرسیوم ادعا می‌کند که اولین معامله حمل و نقل دریایی جهان با بلاکچین را در اواخر سال ۲۰۱۷ با موفقیت انجام داده‌است که یک محموله صادراتی از یک بندر در کره‌جنوبی به مقصد چین بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که وزارتخانه‌ها تمایل دارند که خود را از سیاست‌های مربوط به ارزهای دیجیتال دور نگه دارند و دولت نیز هنوز در حال بررسی این مساله است که آیا تغییری در ممنوعیت عرضه اولیه سکه (ICO) این کشور ایجاد کند یا خیر، با وجود اینکه قول داده بود که موضع خود را تا پایان ماه گذشته مشخص کند.

خبرگزاری FNNews گزارش می‌دهد که به نظر می‌رسد پیشرفت واقعی کمی در مساله ICO صورت‌گرفته است و اشاره می‌کند که دولت عجله‌ای برای تصمیم‌گیری ندارد.

رسانه Kuki News به نقل از یک مقام وزارت علوم و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ما مسئول صنعت بلاکچین هستیم و ناظران کمیسیون خدمات مالی مسئول ارزهای دیجیتالی است و این دو بخش باید متمایز از یکدیگر در نظر گرفته شوند.

منبع : Cryptonews

لینک منبع

قالب وردپرس