چهارشنبه 5ام اردیبهشت 1403

خط لوله نورد استریم ۲ باعث افت ۲۵ درصدی قیمت گاز اروپا خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، شرکت مشاور وود مکنزی در گزارشی اعلام کرد با تکمیل خط‌لوله نورد استریم ۲ و اتصال روسیه به آلمان، قیمت‌های گاز طبیعی در اروپا حدود ۲۵ درصد سقوط خواهد کرد. در این گزارش آمده است: اگر نورد استریم ۲ به صورت ناتمام باقی بماند، انتظار می‌رود قیمت […]

420 Views



به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، شرکت مشاور وود مکنزی در گزارشی اعلام کرد با تکمیل خط‌لوله نورد استریم ۲ و اتصال روسیه به آلمان، قیمت‌های گاز طبیعی در اروپا حدود ۲۵ درصد سقوط خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: اگر نورد استریم ۲ به صورت ناتمام باقی بماند، انتظار می‌رود قیمت متوسط هر واحد گرمایی انگلیسی از گاز بنچ‌مارک تی‌تی‌اف اروپا حدود ۴ دلار شود. اما اگر همان‌طور که پشتیبانان این پروژه انتظار دارند، نرود استریم ۲ بتواند در اوایل ۲۰۲۱ افتتاح شود، آنگاه تخمین ما این است که قیمت متوسط تی‌تی‌اف به حدود ۳ دلار برسد.

تی‌تی‌اف یا «تایتل ترنسفر فسیلیتی» به بنچ‌مارک قیمت گاز طبیعی اروپا گفته می‌شود که بر اساس معاملات بورس انرژی هلند تعیین می‌شود.

انتظار می‌رود سال آینده صادرات گاز روسیه به اروپا به حدود ۱۷۶ میلیارد متر مکعب برسد. این در حالی است که امسال روسیه ۱۶۸ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر کرده بود. در صورت تکمیل نورداستریم۲ صادرات گاز سال آینده روسیه ۲۷ میلیارد متر مکعب افزایش یافته و به ۲۰۳ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

لینک منبع

قالب وردپرس