پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

توزیع ناعادلانه اعتبارات فرهنگی را قبول دارم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احد آزادی خواه ظهر شنبه در نشست مشترک مدیران دستگاههای فرهنگی هرمزگان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: در برنامه ششم نقش فرهنگ جامع دیده شده است و هر دستگاهی اعتراض دارد طبق متن برنامه ششم مستند دفاع خواهیم کرد اما ضعف فرهنگ در بودجه را قبول داریم […]

414 Views



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احد آزادی خواه ظهر شنبه در نشست مشترک مدیران دستگاههای فرهنگی هرمزگان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: در برنامه ششم نقش فرهنگ جامع دیده شده است و هر دستگاهی اعتراض دارد طبق متن برنامه ششم مستند دفاع خواهیم کرد اما ضعف فرهنگ در بودجه را قبول داریم ولی در برنامه کاملا قوی و جامع داریم.

وی با بیان اینکه گفته های رئیس حوزه هنری هرمزگان در مورد توزیع ناعادلانه اعتبارات فرهنگی را قبول دارد، عنوان کرد: فلسفه برگزاری این جلسه هم همین است تا مزیت های بومی و منطقه ای را ببینیم. سال گذشته هم برای عادلانه کردن توزیع اعتبارات حرکت را آغاز کردیم. جدول موسساتی که اشاره شد تنها در تهران هستند در بودجه بندی حذف شد و این اعتبارات به سمت استانها سوق داده شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما هم موافق تخصیص اعتبارات به اینگونه موسسات نیستیم، اظهارداشت: موسسات فرهنگی هرمزگان که نقش ملی دارند حتما در بودجه ریزی لحاظ خواهند شد.

وی افزود: طرح اختصاص درصدی از درآمدهای گمرکی به حوزه فرهنگ نیاز به قانون و مصوبه مجلس دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان می تواند به عنوان یک طرح ارائه کند تا پس از رفع نقایص و عیب و ایرادات قانونی در صحن علنی مطرح و رای گرفته شود. کار سختی است ولی امکان مصوب کردن آن وجود دارد.

حجت الاسلام آزادی خواه خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه خدمات رسانه و صدا و سیما در مناطق محروم گفتگو های زیادی داشته ایم. اگر قرار است اطلاع رسانی کارهای فرهنگی و خدماتی را انجام دهیم می طلبد با همکاری صدا و سیمای استانی این امر انجام شود و اعتبارات خوبی طی دو سال گذشته به حوزه رسانه تخصیص یافته است.

لینک منبع

قالب وردپرس