پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

توزیع منابع مالی و بانکی کشور بین استان‌های مختلف ناعادلانه است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حاتمی عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی تبریز و با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: منابع بانکی و پولی آذربایجان شرقی از رهگذر ارزش افزوده بیشتر نصیب این استان نمی‌شود. وی با […]

431 Views



به گزارش خبرنگار مهر، حسین حاتمی عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی تبریز و با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: منابع بانکی و پولی آذربایجان شرقی از رهگذر ارزش افزوده بیشتر نصیب این استان نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توزیع منابع مالی در کشور نامتوازن است، افزود: باید در این مورد تجدیدنظرهایی انجام شود و عدالت در توزیع منابع بانکی رعایت شود.

نماینده مردم خداآفرین، هوراند و کلیبر در مجلس شورای اسلامی سپس به ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این استان معادن بزرگ و مهمی دارد ولی متأسفانه شاهد هستیم که نخاله معادن آذربایجان سهم این استان می‌شود و عصاره معادن نیز به دیگر استان‌ها می‌رسد.

وی سپس به مشکلات مربوط به بازنشستگی کارگران اشاره کرد و افزود: چهار درصد سهم کارفرمایی برای بازنشستگی به موقع و قانونی برای مشاغل سخت و زیان آور پرداخت نمی‌شود و مشکلاتی را درپی دارد.

حاتمی در این خصوص افزود: بعداز پرداخت نشدن این چهار درصد کارگر مجبور است خودش پرداخت کند که تبدیل به یک ایپدمی در کشور شده است.

این نماینده مجلس سپس به توجه نکردن ایدرو و ایمیدور به منابع آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: ایدرو و ایمیدور بنگاه‌های قدرتمند اقتصادی هستند ولی سهمی در تولید ثروت ملی آذربایجان شرقی ندارند.

وی با بیان اینکه باید ایدرو و ایمیدور نگاه ویژه ای به آذربایجان شرقی داشته باشند، گفت: ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی بالا بوده ولی این دو هلدینگ بزرگ اقتصادی حق السهمی در آذربایجان و تولید ثروت و گردش مالی این استان ندارند.

لینک منبع

قالب وردپرس