جمعه 7ام اردیبهشت 1403

ایجاد محدودیت راهکار مدیریت بازار بورس نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صادق الحسینی با اشاره به تصمیم تازه سازمان بورس برای محدود کردن دامنه نوسان قیمت به ۲ درصد از روز شنبه در معاملات بورس و فرابورس گفت: راهی که برای کنترل بازار سهام از سوی وزارت مربوطه در پیش گرفته شده غلط است. وی افزود: راه کنترل حباب در سهام […]

351 Views



به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صادق الحسینی با اشاره به تصمیم تازه سازمان بورس برای محدود کردن دامنه نوسان قیمت به ۲ درصد از روز شنبه در معاملات بورس و فرابورس گفت: راهی که برای کنترل بازار سهام از سوی وزارت مربوطه در پیش گرفته شده غلط است.

وی افزود: راه کنترل حباب در سهام برخی شرکتها این نیست که دامنه نوسان قیمت به دو درصد محدود شود و، راه‌حلی غلط برای دغدغه‌ای درست در پیش گرفته شده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: چنین اقدامی آنهم بدون ذکر موقتی بودن (مثلاً چند روز) برای کلیت یک بورس در بورس‌های شناخته شده کم‌سابقه و بی‌سابقه است.

وی توضیح داد: در اقتصادهای پیشرفته تشویق می‌کنند تا حجم نقدینگی در بازار دارایی از جمله بازار سهام بچرخد و به تورم دامن نزند بطوریکه شاخص بورس آمریکا در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۳ برابر شاخص قیمتها رشد کرده است.

صادق الحسینی گفت: مدیرعامل شرکت بورس اذعان کرده بدلیل فشارهای مالیاتی و دیگر توصیه‌ها مجبور به اخذ این سیاست شده‌اند. باید به سازمان بورس اجازه داده شود مثل بانک مرکزی بدون قبول فشارهای مقامات بالاسری تصمیمات کارشناسی بگیرد.

لینک منبع

قالب وردپرس