چهارشنبه 5ام اردیبهشت 1403

اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌های سیلاب/ مردم نگران نباشند

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در بدو ورود به لرستان در فرودگاه خرم آباد در سخنانی با اشاره به بارندگی‌های سالجاری، اظهار داشت: با توجه به میزان بارش‌ها طی امسال، می‌طلبد که در حوزه پیشگیری خسارت سیلاب اقدامات لازم را انجام دهیم. وی با تاکید بر اینکه سدسازی برای کنترل آب‌ها ضروری است، عنوان […]

587 Views


به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در بدو ورود به لرستان در فرودگاه خرم آباد در سخنانی با اشاره به بارندگی‌های سالجاری، اظهار داشت: با توجه به میزان بارش‌ها طی امسال، می‌طلبد که در حوزه پیشگیری خسارت سیلاب اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سدسازی برای کنترل آب‌ها ضروری است، عنوان کرد: همچنین انجام اقدامات و فعالیت‌های آبخیزداری نیز در این شرایط مهم است، موضوع لایروبی رودخانه‌ها نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اولویت بندی اقدامات و فعالیت‌ها در مناطق سیل زده استان، تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌های مختلفی شامل استانداری، فرمانداری‌ها، بخش‌های اجرایی، نیروهای سپاه و ارتش و… در حال فعالیت هستند تا خسارت‌ها کاهش پیدا کند و مردم نجات پیدا کنند.

لاریجانی با اشاره به برگزاری جلسه در هیئت دولت برای بررسی جوانب سیلاب، تصریح کرد: در این جلسه تصمیم گیری شد و بودجه لازم برای این مناطق به طور حتم اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه روز گذشته نیز مقام معظم رهبری دستورات خیلی مهمی در رابطه با مناطق سیل زده دادند، گفت: در حوزه پیشگیری و همچنین با توجه به شرایط فعلی تدابیری صورت گرفته است تا اعتبار لازم در این رابطه در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیلاب در اکثر استان‌ها، بیان داشت: با این وجود سطح درگیری در استان‌ها متفاوت بوده، در لرستان درگیری سیلاب زیاد است، اما با تدابیر صورت گرفته خسارت‌های مردم جبران خواهد شد و مردم در این رابطه نگرانی نداشته باشند.

لینک منبع

قالب وردپرس